Nane Şekeri
Bugün günlerden Cumartesi tarih 12 Nisan 2008.Tüm diyet ve sağlıklı beslenme ile ilgili kitaplarımı tozlandıkları koliden çıkardım.Baskülü yatağın altına gizlenmiş,mezurayı çekmeceye sıkıştırılmış ve mutfak tartısını dolap üstüne atılmış buldum.Neydi bütün bu hazırlıkların sebebi Nane Şekerinin son iki gündür PKOS ile ilgili okuduğu makale ve yazılar ve buna bağlı olarak Cuma akşamı 167-84 olan Tansiyon. Birden farkettim hayatımı ne kadar tehlikeye attığımı.Benim belirtilerim adet düzensizliği,kilo alımı idi. Yapılan testler sonucu İnsülün Direnci saptandı.Bir kısır döngü kilo alımını İnsülün direnci tetikliyor kilo aldıkça insülün dengesi iyice bozularak daha çok kilo alımına sebeb oluyor. Kilo alımı adet düzensizliğini yağlanmayı daha da arttırıyor çocuk sahibi olmayı engelliyor kimi durumlarda kısırlığa bile yol açabiliyor.Bu ruh durumu içindeydim son iki gün.Kendime acımak hiç adetim değildir. Ne yapabilirim diye düşündüm sonunda bu işi kontrol altına almaya karar verdim.
Ve bu sabah uyandım ilk iş su içtim aslında alışkanlık olması gereken birşey bu 'su içmek'.
Kitapları karıştırdım hepsinde benim durumum ile ilk yazılan 'Uyandıktan sonra 1/2 saat içinde kahvaltı edilmesi.İnsülün direnci gibi sorununuz var ise unutulmaması gereken en önemli şey 3-4 saatte beslenilmesi.Ben tüm sabah araştırdım. Notlar aldım hesaplamalar yaptım.
Sanırım bir yola girdim.Bu sayfada okuduğum bulduğum herşeyi paylaşmayı planlıyorum PKOS ile ilgili.
Kısacası sadece Diyet değil sağlıklı beslenme hayatımı değiştirmem gerekecek. Bunu da sadece ben ve kendim yapabilirim.Gerektiğinde uzmanlardan yardım almaya devam edeceğim. Tahlileri ihmal etmiyeceğim.
1 Response
  1. SANA GUVENIYORUM ŞEKERCİM BAŞARICAKSIN BILIYORUM,O AZMİ GÖRDÜM YAZINDA,SAKIN PES ETME DAL GIBI OLACAK ARKADASIM BENIM..OPUYORUMM..